Laurence D’ari

Laurence D’ari
Schermafbeelding-2018-10-24-om-11.22.52
Schermafbeelding-2018-10-24-om-11.23.23
Basis Portfolio-LaurenceDAri

4 I’s Exclusive Agency

Linda Deplacie
Mail: linda@lindadeplacie.com
Telefoon: +32 (0)9 223 32 75
Website: www.4is-eyewear.be

Unieke Antwerpse monturen met persoonlijkheid
Toen Laurence Bourguignon haar eigen zonnebrillenlijn oprichtte wist ze dat ze niet zomaar een zoveelste accessoirelabel aan het modelandschap wilde toevoegen. Laurence D’Ari moest een merk zijn met persoonlijkheid, dat wegstuurt van trends en massaproductie, dat kwaliteit hoog in het vaandel draagt en een eigenzinnige designfilosofie herbergt.

Met succes.

Na een geslaagd opstartjaar kon de Antwerpse haar collectie uitbreiden met vijf extra modellen en twee nieuwe kleuren. Naast Havana, in twee tinten tortoise, en Black Marble, een zwart, licht gemarmerd montuur vol diepgang en textuur ,zijn de ontwerpen van Bourguignon in 2019 ook in het lichtbruine Honey of het transparant olijfgroene Crystal Green te verkrijgen. Ook nu kregen haar hersenspinsels de naam van een karaktereigenschap.

Eigen esthetieke lijn
“Ik stond erop dat mijn designs niet zomaar een nummertje droegen”, aldus Bourguignon. “De namen zijn eigenschappen die ik apprecieer in vrouwen. Dat persoonlijke aspect is voor mij heel belangrijk.” Zo is er het ovale, grungy ‘Assertive’-montuur, de gestroomlijnde cat-eye ‘Passionate’ en de knipoog naar de sixties ‘Focused’. De verrassend hedendaagse lijnen van ‘Spirited’ en het statementmontuur ‘Confident’ maken de nieuwe line-up compleet.

“Ik wil me niet laten leiden door wat andere merken doen en probeer mijn eigen esthetieke lijn uit te zetten”, aldus de Antwerpse. Haar ontwerpen kunnen het best omschreven worden als originele instant klassiekers, opvallende monturen die jarenlang meegaan. Enerzijds omdat het label zo inzet op kwaliteit en enkel werkt met hoogwaardige materialen en de best geschoolde vakmannen, anderzijds omdat Bourguignon wegstuurt van de trends waardoor haar designs relevant blijven.

Apart karakter
“Iedere bril heeft een apart karakter, net zoals iedere vrouw dat heeft. Toch grijpen we bijna allemaal naar dezelfde brillen en dat is jammer”, aldus Bourguignon. Ze hoopt dat klanten zich aangesproken voelen door het unieke design en de persoonlijke namen van haar monturen. “Ik wil komaf maken met die typische regeltjes over wat voor monturen er bij welke gezichtsvorm passen.”

Mensen moeten beseffen dat ze heus wel meer kunnen dragen dan de standaard zonnebrillen die je overal vindt, zegt Bourguignon. “Kijk naar wie je bent en wat je wil uitstralen, en durf eens een ander model op je neus te zetten. Stijlgevoel is niet gebonden aan afkomst of leeftijd, en ik hoop dat mijn zonnebrillen vrouwen dat tikkeltje extra zelfvertrouwen geven om voluit zichzelf te durven zijn.”

Wist je dat…
… De naam Laurence D’Ari een eerbetoon is aan haar vader Ari, een man die met bijzonder veel creativiteit en passie in het leven stond, waarden die zijn dochter heeft overgenomen en probeert door te trekken in haar eigen label?

… De slogan ‘Antwerp hearts, Italian hands’ een combinatie is van de Antwerpse roots van het merk, en een knipoog aan de Italiaanse vaklui uit Veneto die Laurence’s visie in realiteit omzetten?

… Het verschil tussen Havana Match en Havana Twice al aan de naam af te leiden valt? Bij Havana Twice werden twee lagen tortoise acetaat op elkaar gelijmd, om een natuurlijke, maar iets intensere kleurschakering te verkrijgen.

… Het design van het ‘Assertive’ montuur geïnspireerd is op de witte, vintage zonnebril die Kurt Cobain graag op zijn neus zette?

Schermafbeelding-2018-10-24-om-11.23.042
Translate »